Dålig uppdatering!

jag vet, jag har sagt med en stark övertyga röst att jag har börjat blogga igen och ni tänker säkert med sannolik att "VISST ATT DU HAR" när ni ser att jag endast lyckats skriva ett inlägg :) Men det ska bli förbättringa i promise!

Med min sena uppdatering så hoppar jag tillbaka en vecka till min och lollos mysiga tisdags eftermiddag på Ikea. Vi hade pratat om detta jättelänge om att åka till Ikea och äta köttbullar. Och detta blev äntligen av då vi tog bilen ut till stora bäckebol med kurrande magar. Det var en väldigt kall dag men vi hade det allt mysigt och varmt i bilen som louise körde (se bilden nedan). Med go radiomusik i bakgrunden så hade vi riktigt ball måste jag säga, som vanligt!


När vi äntligen var framme så var vi så hungriga att vi skakade, vi såg den långa trappan påväg upp till köttbullarna och svalde stort med tanken endast på köttbullarna, Vi tog stora kliv upp för varje trappsteg och tillslut då vi äntligen lyckats ta oss ända upp tystnade både jag och lollo.. tittade på varann med en stor suck och sa samtidigt i kör " FY FAN VAD JOBBIGT!" haha så vi kände oss välförtjänta av varsin stor portion av Ikeas goda köttbullar!

  

När vi var supermätta och nöjda valde vi att gå och utforska vad Ikea hade att erbjuda oss. Vi gick runt och kikade på allt spännande som fanns. Jag vill såå bara flytta hemifrån och bara köpa in massa nytt och fint, göra om och designa mitt egna hem. Vi lotsades som att vi skulle köpa möbler till vårt egna hem och drömde oss bort lite grann :)
Men tillslut så hände det något med oss, vi hamnade båda i något slags matkoma tillståd då vi båda blev allt segare och segare, 20 min efter köttbullarna så låg vi och tog varsin powernap i en stor ikea säng. Gud det var skönt men det som egentligen förvånar mig mest är att ingen av personalen sa till oss :)

När vi senare var framme i kassan hade vi ändå lyckats få med lite saker i vår kundvagn som tex Tofflor, överkast och doftljus. Med våra fina inköp så bestämde vi oss för att ta en kaffe och kaka uppe vid restaurangen igen, och då var vi så illa tvungna att ta den förjävliga trappan igen, men nu hade vi köttbullar i magen så vi var starka och klarade trappan galant (?)
Precis innan så hittade jag och lollo världens mjukaste elefant. Vi blev stört kära och ville båda två adoptera honom hem, men vi fick nöja oss med hans sällskap vid fikat istället. Han hette föresten Loka (se bilden nedan)

 
Sen så hände de mest hämskade som kunde ske, och jag har valt att inte skriva om det för då skulle min blogg  bli helt förströrd av denna skam :)

Efter det åkte vi hem till Marias lägenhet och tittade på DHW vilket var väldgt najs, hade på min mina nya Ikea tofflor hos henne som jag kände mig mycket nöjd med måste jag erkänna.


Yes det var väl det för nu, hoppas ni har det bra iallafall, jag hade föresten världens mysigaste helg med både vänner och pojkvän :) Joel var hemma denna helgen vilket kunde vara det mest underbaraste som kunde ske just nu. Det var en super helg och är ledsen för att du var tvungen att ta tåget hem idag. Men det mest otroliga är nog att du är tillbaka här hemma igen på torsdag (L)



Jag berättar mer sen, ha det gott och jag väljer att avsluta mitt inlägg med en ur mysig låt av slagsmålsklubben. Jag blir på så gott humör när jag lyssnar på denna, och hoppas ni blir detsamma. Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=PZQPQ-oqHak

ha d gott see ya/ C

Kommentarer
Postat av: Loka

ÅÅÅH det var en sån underbar dag.. kunde inte beskrivit den bättre! förutom vakterna då hahaha.. men de e sånt som händer haha. Hoppas vår underbara Loka har det bra med vännerna. tack för en super dag och en super helg (L)

2008-11-10 @ 22:53:04
Postat av: Loka

haha du är så seg

2008-11-15 @ 03:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carînio

24 år som älskar träning, webb och skapande. Här skriver jag om allt som cirkulerar i mitt liv som Webb, träning och bakning!

RSS 2.0